Detox, dag 2

I dag är jag mer sugen på mat. Jag tänker på mat hela tiden och har tillbringat alldeles för länge på Tasteline där jag sökt på mat utan ägg, laktos och gluten. Det finns ju mycket som jag kan äta dieten till trots. Men, även om det inte står något uttalat i mina sladdriga papper, urrivna från en Aftonbladetbilaga, så kan det väl inte vara ok att äta chips? Väl? Inte för att jag hade tänkt att sätta i mig en påse sourcream & onion, men .... varför står det inte? Man blir ju lite fundersam. Överlag lämnar just detoxartikeln mycket att önska. Jag småskrattade många gånger när jag läste den.  Undvik koffein som i kaffe och cocacola. Just den meningen störde mig av outgrundlig anledning rejält! Vem stavar cocacola sådär? Räcker det inte att skriva undvik koffein?

Till middag i går blev det delikata kryddiga korvar med avokado/tomat/koriander-röra. Jo, för korv får man äta, i alla fall om man ska tro förpackningen (och det gör jag ju!) där det står Innehåller ej laktos och gluten, ja men dåså!

Frukost bestod, i vanlig ordning (så kan jag säga i dag, när det är andra dagen), av bovetegröt med linfrön, blåbär och banan. till det sojamjölk. Helt ok alltså. Dessutom kommer jag ifrån min fula, men ganska angenäma, vana att äta på jobbet. Nu kokar min gröt medan jag sminkar mig. Och jag måste gå upp en tio-tjugo minuter tidigare.

Jag bjöd min kollega på lunch - rester av min quinoasallad med kräftstjärtar (med rucola, avokado, pumpakärnor, tomat och gurka), för det var så mycket kvar.

Ja, det var matsedeln sedan sist.

Men jag undrar när jag kanske ledsnar på att äta mandlar i mängder varje dag och proppa i mig frukt till förbannelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback