Klara, färdiga, dieta!

Nu är jag i gång med min detox. I morse blev det bovetegröt med pressad apelsin, i en oväntad och kreativ kombination. Nu ska jag snart mumsa quinoasallad till lunch. Jag tror att det kommer att gå bra, mitt sockersug är i princip borta även om jag åt både kexchoklad och praliner i helgen. Och jag gillar att gå omkring och vara lite småhungrig. Knasigt? Ja visst. Kan inte riktigt förklara hur det hänger ihop. Men nu hungrar magen efter lunch, och det känns lite skönt. Grönt te, rött te är andra saker jag häller i mig.

Helgen har varit skön. På fredagen blev det en vända till Morfar ginko på Swedenborgsagatan. Schysst ställe med de mest fantastiska färsjärpar. Enda smolket i Morfar ginko-bägaren är att det finns en toalett och en giantisk sal med handfat. Jag förstår inte hur det planerade det utrymmet...

Lördagen frukosterade jag och killen på Rival, caféet alltså. De har ett förträffligt litet frukostpaket som jag ville äta innan min detox börjar. Sedan sprang vi okring i sofo och kollade på möbler vi vill ha. Köpte en stringhylla och en sviiiiindyr skänk. Men det är Den Perfekta Skänken - och som vi letat!

Jag hann med ett dansaerobic -pass på Sats innan jag åt en pizza och hade en härlig lördagkväll. Killens kompis kom över och var lite deppad. Så vi lyssnade på honom i ett par timmar.

I går var det mest röj i lägenheten. Som vanligt. Jag har myntat verbet pila, som betyder att pyssla i lägenheten. Jag fick gå på lindy på kvällen, vilket var skitkul och i dag är det en extrakurs, i att dansa lindy till snabbare musik. Kuuuuuuuuuuuuuuuul. Jag måste ju hålla mig aktiverad så jag inte börjar tänka på choklad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback