Vilken detoxare är du?

Nästa vecka ska jag påbörja någon form av detox. Så denna är jag på upptrappning. Eller nedtrappning, eller vad man nu ska kalla det. Det innebär egentligen bara att jag inte äter vitt bröd eller socker, försöker hålla mig i från koffein och alkohol. Så här går det: mycket bra! Jag är inte alls sugen på socker. Trots att någon dök upp här med en Sevenelevenpåse full av nygräddade kanelbullar, Kanelbullens dag till ära. Ja visst, det doftar ju bättre än en kopp grönt te, men va fan, så svårt är det inte att inte äta. Jag är full av tillförsikt! Men hur som helst så börjar ju allvaret på måndag, då ska här dietas, då blir det till att skippa gluten- och laktosprodukter, vilket innefattar en hel del. Inte heller ägg ska man visst äta. Nu har jag inte riktigt bestämt mig för varför jag gör detta, men det känns nästan extra bra att jag gör det när jag inte är i desperat behov av att gå ner i vikt eller bli pigg. Om jag skulle tappa en fem kio är det  ingen nackdel. 

Men jag planerar att inte ens bry mig om alkohol. Alltså inte bry mig om att man ska undvika eller rentav inte dricka. Då kan man verkligen fråga vilken detoxare jag egentligen är. Den livsnödvändiga drogen alkohol går under inga omständigheter att ge upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback